سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

«جیمرباند 36» با تهیه‌کنندگی «رابرت دنیرو»

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران: «جمیز باند 36 » با تهیه کنندگی رابرت نیرو و کارگردانیJames bond مارتین کمبل ساخته  شده و براساس یک تریلر فرانسوی که در سال 2004 تهیه شده و قرار است بازسازی می‌شود.

دراین نسخه از جیم باند که براساس فیلم اورجینال (36quai des orferes) آماده نمایش خواهد شد، بازیگرانی چون «دانیل آیونیل» و «ژرارد پاردیو» حضورخواهند داشت، ضمن اینکه احتمال می‌رود خود دنیرو نیز به جمع ستارگان فیلم بپیوندند.

کمبل کارگردان این فیلم متولد نیوزلند است وسال گذشته با ساخت کازنیو رویال و در سال 1995 با کارگردانی چشم طلایی توانست مهارت‌های فیلمسازی‌اش را به رخ تهیه کنندگان بکشد. از دیگر آثار موفق جوزف کمبل می‌توان به «ماسک زورو» و «افسانه زورو» اشاره کرد. یک سایت اینترنتی اعلام کرده است: تاریخ اکران این فیلم در ماه آگوست 2008 خواهد بود.

تونی بلر در یک فیلم کوتاه بازی کرد

 تونی بلر نخست وزیر انگلستان که به زودی از این سمت کنار مى‌رود، در نخستین تجربه بازیگرى‌اش در فیلم کوتاهی درباره تغییرات جوى ایفای نقش کرده است.
به گزارش «پایگاه خبرى فیلم کوتاه» بلر ۵۴ ساله که روز 27 ژوئن خانه پلاک 10 خیابان داونینگ استریت لندن را تحویل می‌دهد، در فیلم سرمای جهانی به کارگردانی شکار کاپور فیلمساز هندی در نقش یک «جنگجوی کربن» نقشی را بازی کرده است. این فیلم که نقش اصلی آن را سینا میلر بازی می‌کند، روز یکشنبه در مراسم اهدای جوایز آکامی فیلم هنر در شهر یورکشایر انگلستان برای اولین بار به نمایش درآمد.
بلر درباره حضورش در فیلم کوتاه کاپور گفت: من به مدت یک دهه برای این نقش آماده شده بودم و مشارکت در سرمای جهانی بسیار عالی بود. اما یادتان باشد، من فقط یکی از یک میلیارد نفری بودم که زمین را در این فیلم نجات دادند و سایرین همه ستاره بودند. بلر که به دلیل همسویی با سیاست‌هاى جنگ طلبانه جرج بوش رئیس جمهور آمریکا و مشارکت در حمله به عراق محبوبیتش را از دست داد، 27 ژوئن از نخست وزیرى و رهبری حزب کارگر کنار می‌رود و گوردون براون جاى او را می‌گیرد.

سریال «بیصدا» هیچ ارتباطی با «حس سوم» ندارد

http://www.aftab.ir/news/2007/jun/12/images/8dec5b46c952993ef95f73a8054ceb5c.jpg  مهدی فخیم زاده بعد

از مجموعه «حس سوم»

با سریال جدیدی با عنوان «بیصدا فریاد کن»

به تلویزیون می آید.
  
 

 

   مهدی فخیم زاده بعد از مجموعه «حس سوم» با سریالجدیدی با عنوان «بیصدا فریاد کن» به تلویزیون می آید. این مجموعه که تا پیش از این «بیصدا» نام داشت در ۱۵ قسمت ۵۰ دقیقه ای ساخته می شود و تاکنون تدوین ۶ قسمت کار توسط حمیدرضا قربانی به پایان رسیده است.
فخیم زاده درباره این سریال و شباهت آن به مجموعه «حس سوم» گفت: «بیصدا فریاد کن» هیچ ارتباطی به سریال «حس سوم» ندارد. وی گفت، مجموعه «حس سوم» ابتدا قرار بود در سری ۱۰ قسمتی ساخته شود. بعد از اینکه پخش سری اول این کار در اسفند ۸۴ به پایان رسید قرار بود پخش سری دوم از اردیبهشت ۸۵ آغاز شود اما اتفاقاتی افتاد که ساخت سری دوم به تعویق افتاد.
پس از آن با مسوولان شبکه دوم صحبت کردم که اجازه دهند سری دوم این سریال ساخته نشود چرا که ساخت و پخش این سریال بعد از یک سال که از پخش سری اول آن می گذشت اصلاً جذاب نبود. بنابراین تصمیم گرفتم سریال جدیدی را با نام «بیصدا» که هیچ ارتباطی با مجموعه «حس سوم» نداشت را مقابل دوربین ببرم و از آنجایی که موضوع قرص های اکس مدتی ذهن من را مشغول کرده بود، این سریال را با محور این قرص ها ساختم که مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه این کار حدود ۸ ماه به طول انجامید. وی درباره داستان کار نیز افزود: داستان این مجموعه دربارهhttp://www.aftab.ir/news/2007/jun/12/images/1a81904860b0e4234ce9537230c0e161.jpg دکتر سارا افخمی افسر نیروی انتظامی است.

او در حال بررسی اوضاع یکی از مصرف کنندگان قرص های اکس است که این مصرف کننده به دلیل استفاده نوعی خاص از قرص اکس در بیمارستان از دنیا می رود.
فردای همان روز باقری از بیمارستان نیروی انتظامی دیدن می کند، علت مرگ بیمار شب گذشته و بیمارانی که بر اثر مصرف قرص اکس مرده اند باعث می شود توضیحاتی در این باره از سارا افخمی بخواهد.افخمی نیز علت مرگ این افراد را تهیه قرص های اکس در داخل کشور می داند که به دلیل نداشتن تجربه کافی در ساخت این قرص ها باعث شده اند که قرص های سمی تولید کنند که استفاده از این قرص ها نیز کشنده است. به همین دلیل سارا افخمی مأمور رسیدگی به این پرونده می شود.فخیم زاده درباره زمان پخش کار نیز چنین توضیح داد: این سریال بعد از ماه رمضان از شبکه دوم به روی آنتن خواهد رفت.

در این سریال بازیگرانی چون: مهدی فخیم زاده، محمد صافی، فریبا کوثری، سارا خوئینی ها، لیلا برخورداری، انوشیروان فاطمی، کامران تفتی، بهارک صالح نیا، فواد صفاخو، لیلا کریم لی و فرهاد قائمیان در این سریال به ایفای نقش می پردازند. 

منبع:  روزنامه ابرار

«شرک»‌های بیشتری در راه است

تهیه‌کنندگان انیمیشن «شرک»، روز گذشته اعلام کردند که به شرک 3 و 4 اکتفا نکرده و این انیمیشن همچنان در قسمت‌هایی جدید ادامه خواهد یافت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس «جفری کاتزنبرگ»، یکی از روسای کمپانی «دریم ورکز»، کمپانی سازنده انیمیشن‌های «شرک» روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: داستان ازدواج غول سبز با پرنس فیونا همچنان ادامه خواهد داشت و شرک‌های بیشتری در راه است.
کاتزنبرگ افزود: همچنین در نظر داریم یک انیمیشن ویژه تلویزیونی نیم‌ساعته با نام «شرک، سرسراها» بسازیم که داستان شرک و دوستانش در تعطیلات است.
وی همچنین درباره مضمون شرک 4 گفت: تنها می‌توانم بگویم که در این قسمت شرک مجبور است با مشکلاتی دسته پنجه نرم کند که در گذشته او وجود داشته است.
انیمیشن شرک 3 که تاکنون از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده، قرار است این فیلم 21 ژوئن (31 خرداد) در آلمان اکران شود.

آخرین فیلم‌های ملاقلی‌پور در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

 

خبرگزاری فارس: در ادامه بزرگداشت کارگردان برجسته سینمای ایران رسول ملاقلی‌پور دو فیلم، از آخرین فیلم‌های این کارگردان در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به تماشا گذاشته می‌شود.

در ساعت 30/16 روزهای شنبه و پنج‌شنبه 19 و 24 خردادماه 86 به ترتیب فیلم‌های مزرعه پدری (محصول سال 1381 به مدت 98 دقیقه) و میم مثل مادر (محصل سال 1385 به مدت 100 دقیقه) در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به تماشا درمی‌آید تا یاد این سینماگر از دست رفته گرامی داشته شود.
مزرعه پدری حکایت نویسنده‌ای است که زمانی با عنوان مزرعه پدری منتشر کرده است، او از سوی تشکلی دانشجویی در دزفول برای حضور در جلسه نقد و بررسی کتابش دعوت می‌شود، در این سفر همسر و دو فرزندش نیز او را همراهی می‌کنند، او به همراه خانواده‌اش راهی دزفول می‌شود و فیلم میم مثل مادر نیز باز در حال و هوای جنگ تحمیلی حکایت زندگی سعید است که پزشکان دلیل وضعیت او را ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی در زمان جنگ می‌دانند، پدر سعید اصرار دارد تا فرزندش را به یک آسایشگاه تحویل دهند، اما مادر مخالفت می‌کند.

تازه‌ترین عکس‌های فیلم «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی


تازه‌ترین عکس‌های فیلم «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی



  

  

  

    عکس ها: علیرضا عقیلی - سایت سینمای ما

عکس روز!

http://www.cinemaema.com/parameters/jahan/images/albums/andy-garcia/GARCIA01.thumb.jpg

اندی گارسیا

ایستوود سوءاستفاده سیاستمداران از جنگ را به تصویر کشید

در نشست «سینما، جنگ، دفاع» مطرح شد؛

خبرگزاری فارس: مسعود فراستی منتقد سینما و فرزاد مؤتمن کارگردان در نشست هشتم سلسله برنامه سینما، جنگ، دفاع به بحث و بررسی کارنامه کاری کلینت استیوود و آخرین اثرش پرچم‌های پدران ما پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری نشست «سینما، جنگ، دفاع»، فراستی با اشاره به اینکه آخرین ساخته استیوود فیلم چندان خوبی نیست، آن را صاحب لحظه‌های خوبی دانست و در بخشی از نقد فیلم گفت: هر دو ساخته این کارگردان «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌های ایوجیمو» جنجال‌برانگیز شدند، چرا که به گفته خود ایستوود نیز این فیلم ضد جنگ است و قهرمان‌هایی که ما می‌بینیم، قهرمان نیستند. کار این فیلمساز 75 ساله آمریکایی که فیلم دومش جز کاندیداهای مهم امسال اسکار شد و به اندازه معینی سر و صدا کرد، نظرات اکثر مثبت منتقدین را هم به همراه داشت.
به اعتقاد فراستی برخلاف دیگر فیلم‌ها که در آن آمریکایی‌ها برنده‌اند، غیر از چند اثر مانند «بهترین سال‌های زندگی ما»، «ترس و هوس» و «راه‌های افتخار» این فیلم چهره سوء استفاده سیاستمداران را از جنگ به تصویر می‌کشد.
وی در پاسخ به نظری مبنی بر تعمد داشتن ایستوود در متجاوز نشان ندادن ‌آمریکایی‌ها، گفت: وی آنها را در جنگ دوم جهانی برخلاف جنگ ویتنام و عراق، متجاوز به معنی مرسوم نمی‌داند.
وی اضافه کرد: بعدها آمریکا با بمباران هیروشیما دست به یک کشتار عظیم انسانی می‌زند به این بهانه که جنگ را تمام کند، فیلم تاریخ 1945 را روایت می‌کند و باید اهمیت آن منطقه که در اثر به آن اشاره نمی‌شود را در یابیم، آمریکایی‌ها از کره زودتر حرکت می‌کنند و آنجا را اشغال می‌کنند.
وی گفت: اتفاقا در فیلم دوم که از زاویه ژاپنی‌هاست و کارگردان سعی بر بی‌طرفی دارد، مشکل پیدا می‌کند و ژاپنی‌ها را از زاویه انسانی و نه از زاویه تفکر انسانی بررسی می‌کند.
به نظر فراستی فیلم، مشکل ساختاری دارد و تکنیک فیلمبرداری روی دست و تصویر مونوکروم نمی‌تواند حس عاطفی برای فیلم ایجاد کند: شاید این روش برای جستجوی واقعیت مناسب باشد اما برای به نمایش در آوردن حسن رفاقتی که حتی در فیلم از کار در نیامده با این تکنیک شکست می‌خوریم.
در بخش شخصیت‌پردازی به تاکید ایستوود روی جعلی بودن تصاویر اشاره می‌شود و فراستی در بخشی از سخنانش فیلم را پر از کلیشه و تیپ می‌داند، در صورتی که فیلم به شدت محتاج شخصیت است.
مجری و برگزار کننده این نشست با اشاره به ضعف در نمایش رفاقت‌های نظیر آنچه در جنگ خود شاهد آن بودیم، صحنه‌هایی چون آب‌تنی سربازان را تلاشی بی‌نتیجه می‌داند که شاید پررنگ کردن این رفاقت‌ها به قوی‌تر شدن اثر کمک می‌کرد.
اما فرزاد موتمن که ایستوود را به عنوان بازیگر و کارگردان نمی‌پسندد، کارنامه و بیوگرافی مختصری را درباره این کارگردان متوسط سینمای هالیوود ارایه می‌دهد.
به گفته وی ایستوود از اواخر دهه پنجه به بازیگری روی آورد و در کارنامه‌اش آثار درخشانی به چشم نمی‌خورد. وی با رد کردن ژانر معروف به «وسترن اسپاگتی» ریتم و موضوع این ژانر سینمای هالیوودی آمریکا را غیر قابل بحث دانست.
موتمن همچنین گفت: هیچ‌کدام از سه شخصیت اصلی بازمانده در این اثر به خوبی پرداخت نشده‌اند تا با آنها همذات پنداری کنیم.
این فیلمساز اظهار داشت: قرار است رنج‌ها و دلتنگی‌های تفنگداران نیروی دریایی ارتش آمریکا را در جنگ فوریه 1942 واقع در جزیره ایوجیما ببینیم و تاثیراتی که این افراد بعدها در زندگی خصوصی خود می‌بیند. اثر موضوعی پرکشیی با چند راوی و چندین داستانک دارد. هر تکه از داستان پی .او.وی یک از شخصیت هاست و زمان مرتبا به جلو عقب می‌رود.
به اعتقاد او عنصر حیاتی فیلم مصاحبه آن است کارگردان و فیلمنامه‌نویس این اثر که crash را در کارنامه خود دارد در پاره‌ای از صحنه‌ها قطع‌های مناسبی را انجام داده‌اند.
وی همچنین تاکید کرد: نباید اشتباه کنیم که اگر قصه‌ای غیر خطی تعریف کنیم و مسیر زندگی را به هم بریزیم، کار فاخر انجام داده‌ایم.
در این نشست دو ساعته فرزاد معتمد پیشنهاد انجام بحث‌های متمرکز در برنامه‌های «سینما، جنگ، دفاع» را با توجه به شباهت فیلم‌های تولید شده در ژانر جنگ، به شکل کارگاهی مطرح کرد و سینماگران و منتقدان به شرکت در این برنامه‌ها فراخواند و افزود: باید از فیلم‌ها خوب و بد آنها را یاد بگیریم و مشکلات فیلم‌های جنگی خود را ببینیم که چرا ما با وجود داشتن جنگ طولانی و پر تعداد بودن فیلم‌های جنگی‌مان کمتر در این ژانر موفق بوده‌ایم.
وی با استقبال از ساخت یک فیلم جنگی اظهار داشت: اگر زمانی فیلمنامه خوبی به دستم برسد، به طور حتم آن را خواهم ساخت، چرا که تجربه خوبی است و دراماتیک ترین عرصه به حساب می‌آید.
سلسله نشست‌های تحلیلی فیلم‌های جنگی ایران و جهان با عنوان «سینما، جنگ، دفاع» به همت معاونت هنری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سه شنبه هر هفته در سینما کانون واقع در خیابان شهید خالد اسلامبولی نرسیده به پارک ساعی برگزار می‌شود.

شرک ۳


http://jahan.cinemaema.com/index.php?module=pagesetter&type=file&func=get&tid=2&fid=image&pid=124

خلاصه داستان:

وقتی‌که پدر زن تازه شرک مریض شده و می‌میرد شرک وارث تاج و تخت او در سرزمین بسیار بسیار دور می‌شود. او که دل خوشی از این منصب جدید ندارد و می‌خواهد همان تالابی را که دوست دارد بازپس بگیرد، الاغ و گربه چکمه‌پوش را خبر می‌کند تا شاه یاغی، آرتی، را دوباره بر تخت بنشانند اما از آن طرف پرنسس فیونا گروهی از دوستان سلطنتی‌اش را جمع می‌کند تا با یک کودتا شاهزاده جذاب را پادشاه کنند.


کارگردان: کریس میلر، رامان هوی
نویسنده: هاوارد گولد، اندرو آدامسون
بازیگران: مایک میرز، ادی مورفی، کامرون دیاز، آنتونیو باندراس، جولی اندروز، جاستین تیمبرلیک، جان کلیسی، لری کینگ، روپرت اورت