سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سرانجام شتابزده رستگاران

مجموعه تلویزیونی رستگاران که در۲ ماه گذشته هر شب از شبکه سوم سیما نمایش داده می شد سرانجام با شتابزدگی پایان یافت.این مجموعه که با بازی بسیار خوب بازیگرانی چون آتیلاپسیانی همراه بود، مانند تمامی کارهایی که سیروس مقدم در کارنامه کاری خود دارد، در طی داستان تعداد زیادی معما و علامت سوال به همراه داشت که هریک از این ابهامات نیاز به تلاش زیادی برای رفع داشت. 

بخشی از این تلاش در طی قسمتهای مختلف فیلم صورت گرفت، ولی پایان شتابزده و سرنوشت ناگهانی بخشی از کاراکترهای داستان مانند تمامی کارهای کارگردان از نظر دور نماند. 

ضعفهای دیگری نیز مانند ناتوانی پلیس در حل موضوع و ناهمخوانی برخی کاراکترها را نیز به آن اضافه کنیم.البته بخشی از این ایرادات به فیلمنامه داستان بر می گردد که کاری است از سعید نعمت الله. 

امیدوارم بخش نظارتی صدا و سیما و سیما فیلم بیشتر به این مقوله توجه کنند.

تست هوش رستگاران و سیم کارتهای اعتباری

 

رستگاران نام مجموعه ای است که در تابستان سال جاری هر شب از شبکه سوم سیما پخش می شود. این مجموعه  اثر سعید نعمت الله است که توسط سیروس مقدم به تصویر کشیده شده است و به همه دست اندر کاران آن خسته نباشید می گویم. اما غرض اینکه در دو یا سه قسمت پیش در یکی از گفت و گو های پونه با پرده باقوت این جمله عینا نقل شد: « روی همین سیم کارت اعتباری با من تماس بگیر. » تاکید نویسنده فیلمنامه از اعتباری بودن سیم کارت آن فرد خلافکار و ذکر این که سیم کارت وی اعتباری است برای چه بود؟

1- خلافکاران از سیم کارتهای اعتباری استفاده می کنند.

2- کاربرد سیم کارت اعتباری برای امور خلاف قانون نهادینه شده است.

3- کسانی که از سیم کارت اعتباری استفاده می کنند خلافکارند.

4- هر سه مورد