سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود

مجله ماهانه اقتصادی فوربز، چاپ آمریکا، پس از انتشار فهرست پر درآمدترین بازیگران مرد هالیوود، در شماره اخیر خود فهرست پردرآمدترین بازیگران زن را منتشر کرده است. این مجله کامرون دیاز بازیگر زن هالیوود را با درآمد سالانه ۵۰ میلیون دلار آمریکایی پر درآمدترین شناخته و کی یرا نایتلی، بازیگر بریتانیایی در رتبه دوم لیست این مجله قرار گرفته است.

فیلمهای مورد علاقه خود را از فهرست زیر انتخاب کنید:

حضور کامرون دیاز در انیمیشن های موفق و پرفروش «شرک»، و صحبت کردن وی به جای شخصیت فیونا، شاهزاده ای که شرک عاشق اوست و با وی ازدواج می کند، نقش بسزایی در موفقیت مالی این بازیگر داشته است. کامرون دیاز که در ۳۰ اوت ۳۶ ساله می شود، قرار است در چهارمین قسمت «شرک» که برای سال ۲۰۱۰ در نظر گرفته شده است نیز، به جای شاهزاده فیونا حرف بزند. وی در سال ۱۹۹۴ با فیلم موفق کمدی «ماسک» از دنیای مد به سینما وارد شد و در ۲۷ فیلم نقش آفرینی کرده است که آخرین آن ها، «در وگاس چه می گذرد» و «نگهبان خواهرم» نام دارند.
کی یرا نایتلی، بازیگر ۲۳ ساله ای که در سری فیلم های پرفروش «دزدان کارائیب»، از جمله آخرین قسمت آن در سال گذشته، و همچنین فیلم نامزد اسکار «کفاره» ایفای نقش کرده است، با درآمد سالانه ۲۳ میلیون دلار آمریکا در ردیف دوم فهرست فوربز قرار دارد. نایتلی همچنین با حضور در تبلیغ ادوکلن «شانل» درآمد خوبی داشته است.
جنیفر آنیستون، بازیگر ۳۹ ساله هالیوود و همسر سابق براد پیت، با ۲۷ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار دارد. جنیفر آنیستون با سریال «دوستان» معروف شد.
چهارمین رتبه را گوئینت پالترو و ریس ویترسپون با درآمدی معادل ۲۵ میلیون دلار، به طور مشترک به دست آوردند.
گوئینت پالترو، بازیگر ۳۵ ساله آمریکایی که در سال ۱۹۹۸ با فیلم «شکسپیر عاشق»، اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، امسال در فیلم پرفروش «مرد آهنی» بازی کرد. آخرین فیلم او «درام دو عاشق» بود که در جشنواره کن نیز به نمایش درآمد.
ریس ویترسپون، بازیگر ۳۲ ساله آمریکایی نیز در سال ۲۰۰۶ به خاطر بازی در فیلم «عبور از خط»، فیلمی درباره «جانی کش»، خواننده و نوازنده عرصه موسیقی کانتری، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. ویترسپون در این فیلم نقش جون کارتر، خواننده جوان کانتری را بازی کرد. «استرداد»، آخرین فیلم او که موضوعی سیاسی داشت و در آن با مریل استریپ همبازی بود، سال گذشته به روی پرده سینماها رفت.
در فهرست مجله فوربز که برای تهیه فهرست خود مدت زمان ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۸ را در نظر می گیرد، بازیگران معروف دیگری از جمله جودی فاستر، سارا جسیکا پارکر، مریل استریپ، امی آدامز و آنجلینا جولی نیز قرار دارند که در رتبه های پایین تر جای گرفته اند.
نزدیک به سه هفته پیش نیز مجله فوربز فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد را منتشر کرد که در آن ویل اسمیت با ۸۰ میلیون دلار درآمد در جایگاه نخست قرار گرفت. جانی دپ با ۷۲ میلیون دلار و ادی مورفی و مایک میرز، هر دو با ۵۵ میلیون دلار در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

فیلمهای مورد علاقه خود را از فهرست زیر انتخاب کنید:

نظرات 1 + ارسال نظر
oko.ir جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:58 http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها خالی ست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد