سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

جایزه افتخاری نخل طلایی «جین فوندا»

 برگزارکنندگان شصتمین جشنواره فیلم کن به بهانه تقدیر از «هنری فوندا»، پدر «جین فوندا» از این بازیگر هالیوودی خواستند تا در مراسم نهار روز گذشته کن حضور یابد ولی طی اقدامی غیرمنتظره جایزه افتخاری نخل طلایی کن را به خود تقدیم کردند.

http://www.alyaum.com/images/11/11178/11178_102_1-693.jpgدر این مراسم فیلم «12 مرد خشمگین» هنری فوندا به نمایش درآمد و سپس میهمانان به منظور صرف نهار به نزدیک‌ترین هتل لوکسی که در آن نزدیکی وجود داشت رفتند و در آنجا جایزه افتخاری نخل طلایی یک عمر دستاورد حرفه‌ای را به جین فوندا اهدا کردند.

همچنینی در این مراسم «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره کن، کارنامه کاری «جین فوندا» را پر از فراز و نشیب دانسته و با اشاره به سفر جنجال برانگیز او در سال 1972 به شمال ویتنام با حالت طنز گفت: هرگز فکر نمی‌کردم که جشنواره از کسی که جاسوس و در مقطعی از زمان، تحت پیگرد قانونی «اف‌بی‌ای» بوده، تقدیر کند.

ژاکوب همچنین ضمن انتقاد از «هنری فوندا» به خاطر اینکه همانند دخترش در زمینه احیاء ارزش‌های انسانی فعال نبوده و از این قضیه در فیلم‌هایش دفاع نکرده، گفت: او حس مسولیت داشته ولی شوق سیاسی هرگز و این درحالی است که تو در زمینه احیاء ارزش‌های انسانی و عدالت بسیار فعال بوده‌ای، او اینها را در فیلمش بازی کرده و تو اینها را در زندگی‌ات انجام داده‌ای.

فوندای 69 ساله نیز در جواب به زبان فرانسه گفت: برای پدر من، بازی در فیلم، راهی بود برای عدالت پیشگی و احیای دموکراسی.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد