سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

مراسم ختم فیلم « نقاب »، به صرف خرما و حلوا

 

 

مراسم ختم فیلم «نقاب»، به صرف خرما و حلواسینمای ما- هنرمندان معترض فیلم نقاب در واکنش به پخش سی دی‌های قاچاق این فیلم، حلوا و خرمای ختم این فیلم و سینمای ایران را در کنار مخاطبان فیلم خواهند خورد. این نمایش ویژه‌ از سوی دست‌اندرکاران فیلم «نقاب» برای اعتراض به‌ پخش غیرقانونی سی‌دی‌های فیلم برگزار می‌شود. این فیلم ساعت ‌30/18 روز سه‌شنبه ‌8 خرداد در مجموعه‌ فرهنگی -هنری اریکه ایرانیان در اعتراض به‌ توزیع غیرقانونی سی‌دی فیلم «نقاب» برگزار می‌شود، عوامل فیلم حضور داشته و پیرامون این حرکت ضد فرهنگی اظهار نظر می‌کنند.
در بیانیه‌ای که از سوی شرکت فرهنگی سینمایی باران در اختیار فارس قرار گرفت، آمده است:
اکنون که با تهیه، تکثیر و توزیع غیر مجاز سی‌دی فیلم سینمایی «نقاب»، دیگر بار نقاب از مناسبات سیاه مافیای قاچاق و دلالی در آثار سینمای ایران برداشته شده و دست‌های پنهان تخریب و تهدید، کیان سینما و بضاعت‌های مالی تهیه‌کنندگان فعال این عرصه را بی‌رحمانه و قانون شکنانه نشانه رفته‌اند، برآنیم تا با حضور در همایشی همبسته و هماهنگ، اعتراض عمیق، جدی و جمعی خود را به تیشه‌های فاجعه بار این روند غیر قانونی کپی کردن فیلم‌های سینمایی - که پی در پی بر پیکر نحیف اقتصاد سینمای این مرز و بوم وارد می‌شود- دیگر بار به گوش دولتمردان ذیربط و صاحبان اراده و مسئولیت در این زمینه برسانیم.
بدین روی، شما همراه و همیار دلسوز سینما و مطبوعات میهن‌مان را به مجموعه فرهنگی «اریکه ایرانیان» در روز سه شنبه 8/3/86 ( از ساعت 30/18 تا 30/20 ) فرا می‌خوانیم تا همراه با نمایش خصوصی فیلم سینمایی «نقاب»، با حضور دست‌اندرکاران سینما، متولیان امور سینمایی کشور، اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، منتقدان و نویسندگان و آنان که سینمای ایران را عاری از پلشتی و آسیب و زیان می‌خواهند، فریاد بلند اعتراض ، تظلم خواهی و چاره جویی سر دهیم.
شاید قبل از آنکه مجبور به قرائت فاتحه‌ای اسف‌بار بر سینمای کشورمان شویم، دستی از غیب یا آستین مسئولی برا و قاطع بیرون آید و بر اتلاف اندوهبار و پر جفای سرمایه‌ها، نیروها و امیدهایی که به گناه فیلمسازی از بین می‌رود، کاری بکنند.
منتظر حضور مسئولانه و همدلی و همکاری مؤثرتان هستیم.
آشتیانی پور یک روز پس از شروع توزیع نسخه‌های قاچاق فیلم نقاب در خیابان‌ها، به فارس گفت: جریان قاچاق فیلم بسیار پیچیده است و از بضاعت تهیه‌کننده ‌ها خارج است که به منشا اصلی آن دست پیدا کنند. اگر وزارت ارشاد اسلامی نخواهد این موضوع را بصورت جدی پیگیری کند و عواملی که دست به چنین غارتی زده‌اند را شناسایی نماید هیچ نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
آشتیانی پور گفت: قاچاق فیلم یک برنامه گسترده،منسجم و پیچیده است که بسیار حساب شده عمل می‌کند. این شبکه فیلم هایی را که به خوبی عرضه می‌شوند و از چالش‌های ابتدایی اکران گذشته‌اند انتخاب می‌کنند و قاچاق‌ آنها را شروع می‌کنند.
به گفته این تهیه‌کننده این جریان فیلم‌های پر مخاطب را در تیررس قرار می‌دهد.
آشتیانی پور معتقد است: وزارت ارشاد اسلامی باید این مسئله را جدی پیگیری کند و هزینه و خسارت فیلم‌ها را بپردازد، چرا که تنها مرجعی که فیلم‌ها در اختیارش قرار می‌گیرد و جای هیچ گونه ایمن‌سازی و کنترل و بررسی برای صاحبان اثر وجود ندارد آنجاست.
بنابراین گزارش، دست‌اندرکاران تولید و پخش «نقاب» در اطلاعیه‌ای شبیه به اطلاعیه مراسم ترحیم، هنرمندان و اهالی رسانه‌ها و سینما را به حضور در مراسم ختم سینما دعوت کرده‌اند.



منبع خبر : فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد