سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

سینما و هنر هفتم

سینما از نگاهی دیگر

رسول ملاقلی‌پور فردا به آرامگاه ابدی می‌رود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و هنر - سینما

خانه سینما شامگاه ـ پانزدهم اسفند ماه ـ طی اطلاعیه‌ی درگذشت رسول ملاقلی‌پور را به اهالی سینما و خانواده‌ی وی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در متن این اطلاعیه آمده است: کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، صبح روز سه‌شنبه در آستانه‌ی سفر به کربلا معلی، به دیدار مولایش شتافت.

زنده‌یاد ملاقلی‌پور که در حال بازنویسی فیلمنامه‌ی فیلم آخر خود "عصر روز دهم" بود، براثر سکته‌ی قلبی، قلم بر زمین نهاد و صحیفه‌ی دل را به قلم فرشته‌ی مرگ سپرد.

خانه سینما، ضایعه جانسوز درگذشت این هنرمند ارجمند را به همه هنرمندان سینما و جامعه هنری کشور و به ویژه خانواده بزرگوار رسول ملاقی‌پور تسلیت و تعزیت می‌گوید.

بنا بر این گزارش، مراسم تشییع پیکر این فقید هنرمند روز پنج‌شنبه، هفدهم اسفندماه ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد.

همچنین مراسم ختم آن مرحوم، روز شنبه نوزدهم اسفندماه، مصادف با اربعین حسینی سالار شهیدان، از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد امیر واقع در خیابان کارگر شمالی، مقابل پمپ بنزین برگزار می‌شود.

همچنین شامگاه ـ 15 اسفند ماه ـ در پی درگذشت رسول ملاقلی‌پور هنرمندان و مسولین سینمایی پیام تسلیت دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی درگذشت رسول ملاقلی‌پور گفت: چه باید کرد که هر آغازی پایانی دارد و حقیقت مرگ قطعی است. ما به سوی او و او در انتظار ماست. مرگ دقیق‌ترین حقیقت و معنای زندگی است.

مهندس جعفری‌جلوه که عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت چهره پردازان سینمای ایران در فرهنگسرای هنر سخن می‌گفت، ضمن تسلیت درگذشت رسول ملاقلی‌پور کارگردان سینما گفت: امروز یکی از گل‌های سینمای ایران دار فانی را وداع گفت. رسول ملاقلی‌پور عزیز از میان ما رفت او از «نینوا» آغاز کرد و در یکی دو روز دیگر می‌رفت در آنجا تا آخرین اثرش را آغاز کند، تقدیر این گونه بود که در عین خوشنودی داشته‌هایمان سوگوار چنین از دست دادنی باشیم.

جعفری جلوه که سخنانش را با تبریک برگزاری مراسم گرامیداشت چهره‌پردازان سینمای ایران آغاز کرده بود، در پایان گفت: فاصله‌ی میان تبریک و تسلیت فاصله‌ی عمر ماست.

پیام تسلیت کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران درپی درگذشت ملاقلی‌پور: 

همچنین کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران نیز طی ارسال نمابری به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درگذشت رسول ملاقلی‌پور را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

هو الباقی

کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران با اندوه و افسوس فراوان درگذشت رسول ملاقلی‌پور فیلم‌ساز برجسته‌ی سینمای ایران راوی صادق و هنرمند حماسه‌ی دفاع مقدس را به جامعه‌ی سینمایی کشور و خانواده‌ی محترم او تسلیت می‌گویم.

امید که خدای مهربان به حرمت عشق و شوری که در دل داشت، این هجرت را برای او اول آرامش و آمرزش قرار دهد و سینماگران جوان ما در آموختن نکات مثبت منش و مرام این عزیز رفته کوشا و موفق باشند.

ملاقلی‌پور در آستانه‌ی پنجاه و دو سالگی به دلیل عارضه‌ی قلبی درگذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد